Ford a lansta ediţia hot-hatch Ford Focus ST, dezvoltată împreună cu tunerul de casă TeamRS. Modelul nu diferă substanţial de varianta precedentă ST decât în plan vizual, fiind vorba doar de o cosmetizarea a exteriorului şi interiorului în ton cu noua imagine, plus aplicarea câtorva artificii aerodinamice, fără modificări radicale la motor sau trenul de rulare.
Înfrumuseţarea exterioară constă în aplicarea celebrelor dungi transversale, tradiţionale pentru modelele Ford cu valenţe sportive, în montarea unui kit aerodinamic şi încălţarea cu jante de 18 inchi. Distilarea caracterului sportiv s-a realizat prin reglarea mai fermă a suspensiei şi frânele îmbunătăţite. Toate exemplarele vor veni în standard cu sistem de control al tracţiunii şi ESP.
În varianta de bază, codificată ST-1, scaunele sport Recaro, volanul sport şi butonul de pornire sunt câteva elemente regăsite în ofertă. Versiunile superioare, ST-2 şi ST-3, aduc în plus faruri cu xenon, lămpi cu LED-uri, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, sistem audio Sony şi Bluetooth, plus piele integral.
Sub capotă se află acelaşi Duratec de 2.5 litri turbo, ce furnizează 225 CP. Să nu uităm că Ford va pregăti Ford Focus RS, adevăratul hot-hatch al gamei, deci o eventuală sporire a puterii acestei ediţii ar fi iraţională. Performanţele lui Focus ST sunt: 6,8 secunde până la 100 km/h şi viteză maximă de 250 km/h.